top of page
Search
  • Writer's pictureZsófia Szőnyegi

A könyvek és a Macondo kapcsolatáról

Lehet, hogy a Facebookon már találkoztatok ezzel az írással, de szeretném csokorba szedni az elhangzottakat. Arról olvashattok itt, hogy mit is adnak a könyvek nekünk embereknek.


✍️ A könyvek. Tisztán emlékszem az első saját akaratomból elolvasott könyvre 17 éves voltam (!!). Néhány kötelezőn is átvergődtem (sőt a Pál utcai fiúkat kimondottan szerettem), de magamtól eszembe nem jutott volna olvasni (ami magyartanár anyukával egészen furcsa). Azt hiszem a kötelező olvasmány intézményénél romlott el a belső kényszerem erre. 🐑 Nem tudom emlékeztek e a Nagy Könyv elnevezésű, kedvesen ügyetlen műsorra, amiben Magyarország kedvenc könyveit keresték. No ebben a műsorban a döntős könyveknek készített egy-egy kisfilmet, egy-egy ismert ember. Udvaros Dorottyáé a Száz év magány volt. Olyan magávalragadóan idézték meg az európai ember számára ismeretlen atmoszférát abban a kisfilmben, hogy nekem is kedvem lett átélni ezt a könyv által. Aztán egymás után olvastam a Márquez könyveket és rájöttem, hogy olvasni varázslatos dolog. Olyan sokat köszönhetek a könyveknek. Ha a Macondóhoz akarok kapcsolódni, akkor magát a márkanevet és egy csomó gondolatiságot a tárgyak mögött is a könyvekből szerzett tapasztalataimnak, élményeimnek köszönhetek. Szóval több olvasmányélményt 2019! 📸 modell: Macondo Balance - Gólya hátizsák - Háy János: Házasságon innen és túl.


6 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page